Creştere de peste 40% în recrutare în semestrul 1, deficit de personal în toate domeniile

COMUNICAT DE PRESĂ ADECCO ROMÂNIA

Creştere de peste 40% în recrutare în semestrul 1, deficit de personal în toate domeniile

Published

Anul 2017 este cel mai bun pe piața HR din ultimii 10 ani, din perspectiva volumelor de recrutare, a solicitărilor venite din partea companiilor și a pozițiilor închise. Potrivit datelor Adecco Professional Placement, se înregistrează o creștere de peste 40% față de aceeași perioadă a anului trecut. Lunar, Adecco procesează peste 700 de cereri și plasează aproximativ 400 de candidați clienților din România, prin toate diviziile de recrutare, Permanent Placement, Professional & Executive Search.

Creșterea generalizată a pieței muncii, cu mult peste creșterea Produsului Intern Brut (ea însăși remarcabilă) este susținută de dezvoltarea rapidă a economiei globale și a celei naționale, la care se adaugă competențele naționale pe care angajații din România le pun la dispoziția investitorilor globali. Astfel, cererea de candidați vine din partea noilor jucători globali care intră pe piață, dar și a celor deja stabiliți, indiferent de mărimea lor.

Multe afaceri noi migrează spre România, marile companii multinaționale localizate aici își dezvoltă businessul existent. Deficitul în zona de IT, la toate nivelurile, a trecut de 35% față de cerere, iar facultățile nu reușesc să livreze suficienți candidați cu competențele relevante. În zona de Finance, pe procese de tranziție, se simte o lipsă relativă de candidați cu experiență - în orice moment sunt aproximativ 1.200 de poziții deschise, noi sau de înlocuire. În sales/suport a crescut cererea candidaților cunoscători a minim 2-3 limbi străine”, ne declară Marga Radu, Professional & Permanent Placement Director, Adecco România."

Marga Radu,Professional & Permanent Placement Director, Adecco România

Ce meserii sunt cerute datorită dezvoltării rețelelor social media

Tehnologia și modelul de business bazat pe raționalizarea costurilor împinge companiile internaționale către digitalizarea totală. Această tranziție solicită specialiști în domeniul analizei datelor, produse IT, social media. Poziții ca Master Data Product, Social Media Specialist au devenit astfel extrem de cerute față de anii trecuți. Angajatorii fac eforturi pentru a păstra și a atrage candidații valoroși, care pot contribui rapid la dezvoltarea produselor/serviciilor lor. De exemplu, în domeniul IT, există o creștere a salariilor de aprox 10% față de anul precedent, dar companiile din domeniu pun tot mai mult accentul pe proiectele/tehnologiile în care îi implică pe angajați și pe programul și condițiile de lucru.
Cererea pentru serviciile de suport este in creștere 

Cererea pentru serviciile de suport este in creștere 

Mulți clienți ne spun că avem salarii aproape egale de cele din vestul Europei în domeniul IT, iar dacă creșterea va continua, pot reconsidera investițiile în România. Totuși interesul pentru România și competențele locale este în creștere, lunar ne întâlnim cu investitori noi."

Marga Radu,Professional & Permanent Placement Director, Adecco România

Recrutarea profesională devine esențială pentru succesul în afaceri

Adecco estimează că piața de recrutare va crește în continuare, iar serviciile devin mai complexe, se pune accentul pe soluții personalizate, cu focus pe calitate. În acest context, Adecco oferă solutii pentru clienții săi - de la  recrutare și talent aquisition, până la proiectele de RPO (în exp.  www.pontoonsolutions.com – parte a grupului Adecco).

În 2017, venim cu un serviciu dedicat de Employer branding, iar în curând vom aduce un alt brand al grupului Adecco dedicat pozițiilor de specialiști, management și top management. Prin aceste servicii vom ajuta clienții noștri să atragă și să rețină top talents în organizațiile lor. Clienții Adecco provin în general din rândul companiilor multinaționale, care înțeleg  beneficiile externalizării și au încredere în calitatea serviciilor oferite. Întotdeauna ne aliniem  nevoilor fiecarui client prin achiziția de talente prin metode specifice."

Marga Radu,Professional & Permanent Placement Director, Adecco România

Despre Adecco România

Adecco România este cel mai mare jucător din domeniul resurselor umane, cu o cotă de piață de aproximativ 30% și cu o cifră de afaceri de 80 de milioane de euro, în 2016. Adecco România gestionează peste 7.500 de persoane angajate temporar, are o bază de date cu peste 600.000 de candidați și deservește zilnic peste 600 de clienți. Echipa Adecco numără în România 200 de persoane, iar serviciile oferite au o plajă foarte largă, de la recrutare și selecție, la outsourcing, recrutare în masă, dar și outplacement și training.

Share

Related Stories
Elveția, Singapore și Marea Britanie conduc în topul Global Talent Competitiveness Index 2017

ago

România ocupă locul 55, după Bulgaria și Kazahstan și cu o poziție în fața Rusiei. Copenhaga, Zurich, Helsinki și San Francisco domină primul top al celor mai competitive orașe. INSEAD, școala de business pentru întreaga lume, a lansat astăzi a patra ediție a Global
Industria românească are nevoie de 10.000 de roboți

ago

Producătorii industriali din România au nevoie de investiții masive în automatizare și robotizare pentru a se adapta la actualele condiții, caracterizate de creșterea salariilor din sector, de lipsa relativă de personal calificat și necesitatea asimilării în producție a
Maratonul Olteniei: 574 de concurenti, 4 probe de concurs, 1 cerere in casatorie, toate sub melodia oficiala a evenimentului

ago

Numerosi iubitori de sport din tara cat si din strainatate, sustinatorii acestora, autoritatile locale si judetene, organizatorii, dar si cei aflati in trecere prin Parcul Zavoi din Ramnicu Valcea au facut din cea de-a cincea editie a Maratonului Olteniei un eveniment de succes.
Eduard Novak, singurul campion paralimpic al Romaniei, va da startul Maratonului Olteniei

ago

Ambasadorul editiei a V-a a Maratonului Olteniei, powered by CEZ Romania este Eduard Novak. Evenimentul, la care vor participa aproximativ 600 de sportivi amatori, se va desfasura la Ramnicu Valcea pe 26 si 27 august.

MSD România și Institutul Național de Sănătate Publică lansează campania „Protejează-i aripile!”, un amplu demers pentru îmbunătățirea prevenției cancerului de col uterin în România

În fiecare an, peste 4.000 de românce descoperă că sunt afectate de cancer de col uterin[1], țara noastră ocupând primul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește incidența acestei boli.[2] Femeile active, cu vârsta cuprinsă între 15 și 44 de ani sunt cel mai afectate de cancerul de col uterin.