STUDIU: Jumătate dintre români se consideră a fi curajoși. Sportivii Simona Halep, Gheorghe Hagi și Nadia Comăneci, printre cele mai importante modele de curaj ale românilor

BUCUREȘTI, 17 IULIE, COMUNICAT DE PRESĂ PIRAEUS BANK ROMANIA

STUDIU: Jumătate dintre români se consideră a fi curajoși. Sportivii Simona Halep, Gheorghe Hagi și Nadia Comăneci, printre cele mai importante modele de curaj ale românilor

Published

Pentru mai mult de jumătate dintre români (60%) curajul se numără printre cele mai importante valori personale; cei mai mulți dintre ei îl asociază cu onestitatea și puterea de a spune ce gândești;
5 din 10 români conștientizează cât de important este să ai curaj atunci când ajungi în momente dificile și tot atâția consideră că dacă ar ieși mai des din zona lor de confort, ar reuși să fie mai fericiți;
Patru din zece respondenți au considerat că românii sunt un popor curajos în mare sau în foarte mare măsură.
București, 17 iulie. Jumătate dintre români se consideră curajoși, arată un studiu* realizat în luna iunie a.c., la inițiativa Piraeus Bank România și susținut de Fundația Friends For Friends. Mai mult decât atât, pentru șase din zece respondenți, curajul este una dintre cele mai importante valori personale, 20% dintre ei gândindu-se zilnic la cum își pot depăși temerile.

Ardelenii, percepuți ca fiind cei mai curajoși români

Patru din zece respondenți sunt de părere că românii sunt curajoși în mare sau foarte mare măsură, ei percepându-i pe ardeleni ca fiind cei mai neînfricați (26,59%), urmați de moldoveni (17,21%) și de munteni (13,59%). La polul opus, dobrogenii, bănățenii și cei din Crișana sunt percepuți drept cei cu cele mai puține fapte de vitejie. De asemenea, aproape jumătate dintre români consideră că persoanele apropiate lor (familie, prieteni) sunt curajoase. Atunci când vine vorba despre exemple concrete, doar 19% dintre ei își amintesc să fi săvârșit o faptă de curaj în ultima săptămână și 13% dintre ei în ultima lună, ei asociind curajul mai mult cu o stare de spirit decât cu o dimensiune pragmatică.

Sinceritatea, o dovadă de curaj mai mare decât spiritul aventuros

Una dintre posibilele explicații ale acestei situații ar putea fi faptul că pentru români curajul stă, mai degrabă, în lucrurile mărunte, ei asociindu-l cu onestitatea, puterea de a spune lucrurilor pe nume și de a ieși din zona de confort. Peste jumătate dintre respondenți sunt de părere că a fi curajos înseamnă a spune ce gândești și tot atâția apreciază abilitatea de a-ți apăra drepturile cu orice preț. Mai puțin de doi din zece români asociază curajul cu meseriile riscante sau cu sporturile extreme. Atunci când vine vorba despre modelele de curaj pe care le admiră, românii menționează în top zece personalități sportive, dar și istorice sau politice. Nadia Comăneci, Gheorghe Hagi, Simona Halep sau Regele Mihai sunt printre cele mai amintite nume în acest sens, în studiul menționat.

Surprinzător sau nu, românii nu par să se bată cu pumnul în piept în ceea ce privește propriul curaj: unul din trei recunoaște că nu este curajos, nici el, nici apropiații lui, iar cu toții consideră că aproape jumătate din români nu sunt nici ei prea curajoși. Căci, se pare, curajul nu este pentru români ceva de fală: doar 9% îl asociază cu recunoașterea socială și 13% cu adrenalina sporturilor extreme. În schimb, să spui ce gândești, să-ți aperi drepturile cu orice preț, ba chiar – atenție! – să lupți pentru îmbunătățirea unui sistem, asta da, pentru asta îți trebuie curaj! Curajul de a fi tu însuți, de a fi un om dintr-o bucată, cum se spune. În ultimă instanță, curajul de a te lupta cu viața, când și cât e nevoie. Curaj cotidian, nici festiv, nici combatant. Nimic extraordinar, deci. Mai degrabă ceva temeinic.” 

Prof. Univ. Dr. Vintilă Mihăilescu, antropolog.

Jumătate dintre români își doresc să iasă din zona de confort

Încrederea în propria persoană, liniștea sufletească și contribuția la dezvoltarea personală sunt printre cele mai des amintite motivații ale românilor pentru a fi curajoși, familia și atingerea unor obiective reprezentând principalele aspecte care le dau putere în depășirea temerilor. Jumătate dintre persoanele chestionate își doresc să iasă mai des din zona de confort, patru din zece să aibă curajul de a face ceea ce simt și trei din zece și-ar dori să ia mai des inițiativa sau să găsească soluții mai creative la problemele de zi cu zi. Familia reprezintă pentru mai mult de 40% dintre români cel mai important sprijin, doar 5% dintre aceștia apelând în momentele dificile la un specialist (coach, psiholog), la cărți sau platforme de specialitate, și 33% reușind să se mobilizeze singuri.

Ne bucurăm să aflăm că ipotezele noastre de lucru sunt acum confirmate și de acest studiu. Faptul că românul înțelege să fie curajos într-un sens imediat, al vieții sale de zi cu zi, asociind curajul cu ieșirea din zona de confort și onestitatea - și nu, de pildă, cu aventuri extreme, este și demonstrația pe care noi încercăm să o facem la Fundația Friends for Friends. Să schimbi perspectiva este primul pas spre creativitate cu valoare practică, spre inovație, tema noastra de lucru în raport cu România încă din 2009."

Sorin Trâncă, Fondatorul Fundației Friends For Friends

O parte dintre datele acestui studiu pot fi accesate vizitând platforma România Curajoasă, un demers unic în România de a centraliza, pe regiuni, informații și povești de curaj din întreaga țară.

Și anul acesta continuăm să promovăm curajul ca una dintre cele mai importante valori ale românilor. Anul trecut am lansat Cartea Curajului, un proiect editorial unic în România, prin care am strâns zece povești pentru copii care demonstrează că bunul simț, empatia și curajul de a fi tu însuți sunt importante și apreciate de cei din jur. Anul acesta explorăm mai departe ce înseamnă să fii cu adevărat curajos și cum ideea de curaj prinde viață în ceea ce facem zi de zi.„ 

Alfred Borcan, Director Marketing, Piraeus Bank Romania

*Studiul Ce înseamnă curajul pentru români? a fost realizat prin platforma iVox la comanda Piraeus Bank Romania în perioada 1-9 iunie 2017, pe un eșantion reprezentativ de 2357 de respondenți, care reproduce, din punct de vedere al principalelor caracteristici, structura socio-demografică a populației utilizatorilor de Internet din România, cu vârsta peste 18 ani, din mediul urban.

Share

Attachments

Download All

Percepția românilor despre curaj.jpg

image | 1.65 MB

Download
Related Stories
Maratonul Olteniei: 574 de concurenti, 4 probe de concurs, 1 cerere in casatorie, toate sub melodia oficiala a evenimentului

ago

Numerosi iubitori de sport din tara cat si din strainatate, sustinatorii acestora, autoritatile locale si judetene, organizatorii, dar si cei aflati in trecere prin Parcul Zavoi din Ramnicu Valcea au facut din cea de-a cincea editie a Maratonului Olteniei un eveniment de succes.
Premiera pentru o competitie sportiva – Melodia oficiala a Maratonului Olteniei a fost inspirata de ritmul cardiac al sportivilor

ago

Editia a V-a a Maratonului Olteniei powered by CEZ Romania aduce o premiera in tara noastra: prima tema muzicala compusa pe baza batailor inimilor catorva sportivi participanti la tura de recunoastere a traseului de Mountain Bike, printre care si CEO-ul Grupului CEZ in Romania, Martin Zmelik.
Biblioteca de Energie - cea mai buna campanie din Balcani la SABRE Awards EMEA 2017

ago

Biblioteca de Energie, campania lansata de CEZ Vanzare si Rogalski Damaschin Public Relations, a castigat SABRE Gold Awards EMEA 2017 pentru Regiunea Balcani, in cadrul uneia dintre cele mai valoroase competitii europene de relatii publice
Primul român pe Everest, cunoscutul alpinist Constantin Lăcătușu, a inaugurat cel mai nou și mai lung traseu montan de via ferrata din România – Via Ferrata Astragalus

ago

Cunoscutul alpinist român Constantin Lăcătușu a inaugurat, weekend-ul acesta, cel mai nou și mai lung traseu montan de via ferrata din România. Situat în inima Rezervației Naturale CHEILE ȘUGĂULUI – MUNTICELU, localitatea Bicaz Chei (județul Neamț), Via Ferrata Astragalus aduce o noutate absolută pentru România – o activitate de aventură și recreere în natură, la mijlocul dintre escaladă și drumeție montană, accesibilă publicului larg. Traseul este primul proiect de acest gen din România realizat conform standardelor occidentale, după modelul celor din Austria și Germania, cu sprijinul HeidelbergCement România, lider pe piața materialelor de construcții din România, cu o lungă tradiție în susținerea proiectelor de conservare a biodiversității. Investiția totală se ridică la aproximativ 20.000 de euro. 

Creştere de peste 40% în recrutare în semestrul 1, deficit de personal în toate domeniile

Anul 2017 este cel mai bun pe piața HR din ultimii 10 ani, din perspectiva volumelor de recrutare, a solicitărilor venite din partea companiilor și a pozițiilor închise. Potrivit datelor Adecco Professional Placement, se înregistrează o creștere de peste 40% față de aceeași perioadă a anului trecut. Lunar, Adecco procesează peste 700 de cereri și plasează aproximativ 400 de candidați clienților din România, prin toate diviziile de recrutare, Permanent Placement, Professional & Executive Search.